Resis Festival

CONCERTO/PERFORMANCE
PLASMA
Klexos + Mosaik Ensemble
Xoves 04 de maio — 20:00H
Studio Follow
ENTRADA DE BALDE

RECOLLIDA DE INVITACIÓNS A TRAVÉS DE ATAQUILLA.COM OU QUIOSCO PRAZA OURENSE
Programa

your smartest choice [2017]
Huihui Cheng


Sed Libera [2022]
Marisol Jiménez


Plasma**[2022]
Pedro González


** Estrea absoluta
Residencias artísticas do Gaiás

PLASMA, unha obra froito do programa de Residencias Artísticas do Gaiás, REGA 23, impulsado pola Xunta de Galicia a través da Fundación Cidade da Cultura e en colaboración co RESIS, recolle as ideas da vangarda da música académica europea cos últimos avances tecnolóxicos, propoñendo un espazo para o diálogo e o pensamento crítico ao redor das dinámicas de crecemento e o desenvolvemento técnico na nosa realidade contemporánea.

Esta instalación/performance preséntase nun espazo (o polígono da Grela) tradicionalmente vinculado á industria pero na actualidade foco da arte contemporánea como é o Studio Follow.

Ademais, poderá visitarse en formato de instalación de realidade virtual no Museo Centro Gaiás da Cidade da Cultura na fin de semana do 13 e 14 de maio de 2023.

A proposta é froito da colaboración entre o ensemble Klexos, o ensemble Mosaik e o compositor Pedro González Fernández, unidos para crear un espectáculo multimedia para cuarteto de saxofóns solista, ensemble mixto e Realidade Virtual. O formato usa o recurso da Realidade Virtual para extender as posibilidades expresivas dos músicos e os seus instrumentos no escenario. Ademais, esta configuración escénica xera novas formas de participación e interacción público, artista e obra.

MOSAIK ENSEMBLE
Como formación particularmente diversa e experimental, ensemble mosaik converteuse nunha coñecida agrupación de música contemporánea desde a súa fundación en 1997.

Os seus membros non só se caracterizan polas súas habilidades instrumentais, senón tamén pola súa individualidade creativa e vontade experimental. No transcurso de moitos anos de cooperación, crearon unha orquestra cun perfil distintivo, o que demostra unha apertura cara aos máis diversos conceptos da música contemporánea no máis alto nivel artístico.

As actividades do ensemble están influenciadas por unha estreita colaboración cos compositores dunha xeración nova, destacada e prometedora, e a inclusión dos medios dixitais nas áreas de composición, interpretación e presentación. Unha aproximación igualitaria a un intercambio con todos os actores implicados nun concerto é o método preferido. Coa apertura dos procesos de traballo, a creatividade concéntrase e intensifica.

O conxunto estivo traballando con numerosos compositores durante moitos anos, polo que é posible o desenvolvemento da música a longo prazo nun proceso colectivo.

Unha especial énfase no traballo artístico do conxunto reside en achegarse a novas maneiras na interpretación – por exemplo, mediante a inclusión de elementos escénicos e visuais nos concertos e probando novas formas. Ensemble mosaik desenvolve programas temáticos e series de concertos que se reflicten en obras individuais nun contexto máis amplo, céntranse as tendencias actuais e proban ideas novas. En colaboración con artistas doutras disciplinas ou xéneros musicais, os propios concertos convértense en experimentos.

KLEXOS
Fundado en 2016, Klexos é un dos ensembles emerxentes con máis proxección do panorama nacional e internacional dentro do ámbito da nova creación musica contemporánea. Comprometidos coa innovación e o traballo man a man con compositores novos son unha mostra da nova xeración de intérpretes involucrados co pensamento contemporáneo, en contacto coas innovacións xurdidas froito dos movementos de vangarda ao longo e ancho da xeografía europea.

Este novo modelo de intérprete representa e defende unha revisión do canon da práctica interpretativa tradicional, e personifica, a través do seu labor, unha abertura cara a terreos ata o de agora pouco transitados nas prácticas musicais establecidas. Nos seus espectáculos combinan performance, videoinstalación e recursos interdisciplinares, derivados da danza ou o teatro, co uso das novas tecnoloxías aplicadas á creación escénica.

PEDRO GONZÁLEZ
Activo en diferentes disciplinas dentro do ámbito da arte contemporáneo, como a composición multimedia, a animación 3D ou a investigación artística. O seu traballo céntrase na aplicación de metodoloxías de investigación cualitativa interdisciplinar á creación musical para instrumentos pertencentes á tradición da música clásica occidental.

Na súa obra compaxina a performance coa vídeo-instalación, a danza, o teatro e o uso de novas tecnoloxías aplicadas á creación escénica.

Os seus traballos presentáronse en diversos festivais internacionais, como International Computer Music Conference, Sound & Music Computing Conference, GRAME- centre national de création musicale, Zither auf Zeche, Next generation-ZKM, Anachronisms, Impuls Festival Akademie, ou Manifeste- Ircam, en diversos países como China, Alemaña, Estonia, Rusia, Suecia, Francia, Holanda e España. Completa os seus estudos de bachelor (Bmus) na Escola Superior de Música de Catalunya.

Posteriormente realiza estudos de máster (Mmus) en “Contemporary Performance and Composition” KMH (Stockholm), CNSPL (Lyon), HfMT (Hamburg) e EMTA (Tallinn), desenvolvendo as súas ideas sobre a composición interdisciplinar da man de compositores como Philippe Hurel, Alexander Schubert, Bill Brunson, Georg Hajdu, Helena Tulve e Fredrik Schwenk.

Actualmente, é profesor adxunto na Universidade de Música e Drama de Hamburgo (HfMT), onde ademais cursa estudos de doutoramento en composición. Tamén é o responsable do estudo de música electroacústica da universidade de Lübeck (MHL), imparte clases de «Ao vivo Electronics», e exerce como compositor e violinista freelance. Tamén é docente na ESMUC.