Premio Nacional de Música 2013, o Trío Arbós fundouse en Madrid en 1996, baixo o nome do soado director,
violinista e compositor español Enrique Fernández Arbós (1863-1939). Na actualidade é un dos grupos de cámara
máis prestixiosos do panorama musical europeo.
Unha extensa e variada discografía de máis de 30 álbums dá conta da natureza audaz e innovadora dun conxunto
que contribuíu de maneira decisiva á recuperación do patrimonio musical español e iberoamericano (Pedrell,
Turina, Granadeiros, de Falla, Malats, Gombau, Bautista, Remacha, Bacarisse, Nin-Culmell, Suriñach etc.)/ etc.); á creación
musical contemporánea (monográficos dedicados a Torres, de Pablo, Erkoreka, Sierra etc.)/ etc.) ou ao diálogo con xéneros
tan diversos como o flamenco (Travesías con Rafael de Utrera), o jazz (Kapustin, Play it again), a zarzuela ou os
boleros (en colaboración con Sandra Carrasco). Non en balde, a prestixiosa revista londiniense Gramophone definiu
ao Trío Arbós como “un dos grupos de cámara máis completos e orientados ao futuro da actualidade”.
O Trío Arbós actúa con regularidade nas principais salas e festivais internacionais: Konzerthaus de Viena,
Conservatorio Tchakovsky de Moscova, Academia Sibelius de Helsinqui, Teatro Colón de Buenos Aires, Auditorio Nacional
de Madrid, Wittener Tage für neue Kammermusik, Festival de Kuhmo, Bienal de Venecia, Festival de Spoleto, MUSICA
Festival de Estrasburgo, Philarmonie de Berlín, Festival Klangspuren, ULTIMA de Oslo, Time of Music de Viitasaari,
Festival Casals de Porto Rico, Bienal de Flamenco de Holanda, Festival Transart de Bolzano, Quincena Musical
Donostiarra, Festival de Música e Danza de Granada, Bienal de Flamenco de Sevilla, etc.
Desde a súa fundación, un dos principais obxectivos do Trío Arbós foi a contribución ao enriquecemento da
literatura para trío clásico a través do encargo de novas obras. Compositores da talla de Georges Aperghis, Ivan
Fedele, Toshio Hosokawa, Mauricio Sotelo, Bernhard Gander, Thierry Pécou, Elena Mendoza, José María
Sánchez Verdú ou María de Alvear, entre máis dun centenar, escribiron obras para este conxunto.
Os seus innovadores proxectos son regularmente patrocinados por institucións de prestixio como a Ernst von Siemens
Musikstiftung e a Fundación BBVA. Na actualidade, gravan exclusivamente para o seu propio selo, Sacratif. O seu último
traballo, que inclúe as versións para clave e piano do Concerto de Manuel de Falla, foi cualificado pola crítica
internacional como unha das mellores gravacións desta obra mestra da literatura española.
Ferdinando toca un violín oka de A. Guadagnini (1781) cedido pola Fundación ProCanale de Milán. José Miguel toca
un cello do luthier alemán Haat-Uilderks (2010).