Resis Festival

CONCERTO
REVELACIÓN
XOVE ORQUESTRA NACIONAL DE ESPAÑA (JONDE) | TRÍO ARBÓS | JOAN ENRIC LLUNA
DOMINGO 9 DE XUÑO 12:30H
MUSEO BELAS ARTES A CORUÑA
ENTRADA DE BALDE

RECOLLIDA DE INVITACIÓNS A TRAVÉS DE ATAQUILLA.COM OU NO QUIOSCO PRAZA OURENSE
PROGRAMA
Trío (2013)
Toshio Hosokawa
El Aljibe* (2024)
María José Arenas
Il silenzio degli oracoli (1989)
Salvatore Sciarrino
Talea (1986)
Gérard Grisey

*Estrea absoluta
Equipo artístico
TRÍO ARBÓS:
VIOLÍN | Ferdinando Trematore
VIOLONCCELLO | José Miguel Gómez
PIANO | Juan Carlos Garvayo

CLARINETE | Joan Enric Lluna

PLANTILLA DE MÚSICOS:
MÚSICOS DA JONDE | 10
MÚSICOS INVITADOS | 2
MÚSICOS DO EQUIPO ARTÍSTICO E ACADÉMICO | 4
A Xove Orquestra Nacional de España preséntase por primeira vez no Festival RESIS de música contemporánea da Coruña. Os músicos da JONDE, xunto aos integrantes do Trío Arbós e o clarinetista Joan Enric Lluna, clausuran o Festival o 9 de xuño cun concerto de música de cámara no Museo de Belas Artes da cidade. O programa intégrano obras de Toshio Hosokawa, Salvatore Sciarrino, Gérard Grisey e a estrea absoluta da compositora andaluza María José Areas.



María José Areas (Isla Cristina, 1983), compositora e profesora do Departamento de Composición no Conservatorio Superior de Música “Manuel Castillo” de Sevilla. Estudou Composición no Conservatorio Superior de Música “Manuel Castillo de Sevilla. Posteriormente continúa a súa formación co compositor David do Porto e realiza o Máster de Interpretación e Investigación Musical pola Universidade Internacional de Valencia (VIU). Entre as súas obras máis destacadas para diversas formacións musicais atópanse títulos como Resiliencias, estreada polo Trío Arbós, Maktub I, interpretada por violinistas como Alejandro Bustamante, Vladimir Dmitrenco e Manuel Guillén, Orson Welles para nenos, interpretada polo pianista Iván Martín, Maktub II, estreada pola arpista Cristina Montes, Kibbutz, estreada polo Cuarteto de Cordas da Habana, O sanatorio dos incurables, estreada pola Orquestra de Córdoba, Hum, para waterphone, encargada polo percusionista Juanjo Guillén, Reloxos Brandos, estreada por Taller Sonoro, A evidencia dos significados, que foi gravada nun disco polo Dúo Sincronía, Os aromas exactos, interpretada polo dúo que compoñen a mezzosoprano Marta Knörr e o pianista acompañante Aurelio Viribay, e H’s Proyect, interpretada pola pianista Patricia Arauzo.

Ademais, colaborou no proxecto “La Alhambra interpretada” coa obra O idioma durmido das cousas (interpretado por Cecilia Bercovich e Cristina Montes) organizado polo Padroado do Generalife e a Alhambra e, recentemente no ciclo de concertos “Rompendo esquemas”, organizado pola Escola Superior de Música Raíña Sofía e Radio Clásica, coa obra ..aínda cando o mundo non existise. Algunhas destas obras foron interpretadas en Festivais e salas de música de ámbito nacional e internacional, como en Cádiz, Madrid, Sevilla, León, Bilbao, Edimburgo e Croacia. Entre os seus próximos proxectos atópase en inminente estrea de: …onde as raíces voan, encargo do Centro Nacional de Difusión Musical, a cargo de Fukio Quartet. Desde 2019, compaxina a súa actividade artística co seu labor docente como e creadora de contido na UNIR para o grao de Composición.

O Alxibe é unha obra para frauta, clarinete, violín, violoncelo, piano e percusión que se basea no relato homónimo de Mariana Enriquez incluído no seu libro Os perigos de fumar na cama (2017), no que unha nova, despois de visitar de nena a unha curandeira para tratar á súa nai e á súa avoa, sente acurralada por unha serie de terrores que lle impiden levar unha vida normal, ata que a súa irmá acompáñaa de novo á mesma curandeira, que anos despois cóntalle a verdade. No escenario principal hai un alxibe ao que a protagonista se asoma dúas veces, cun cambio temático que percorreu todos os seus traumas ata o presente. A partir dunha lectura analítica do conto, esta obra propón unha visión musicalizada dos seus fíos temáticos e estruturais, convertendo os diferentes instrumentos en personaxes e accións paralelas á trama e desenvolvendo o tema principal -o horror- en diálogo cos subtemas -a familia, a saúde mental, a relixión pagá- ao longo dun discurso que condensa o universo narrativo de Mariana Enriquez co estilo musical de María José Areas. Unha conexión interartística que mergulla nas posibilidades tímbricas de cada instrumento coa mesma fondura que busca no seu interior a protagonista do relato.

JONDE

TRÍO ARBÓS

JOAN ENRIC LLUNA

MARÍA JOSÉ ARENAS